Asiakaspalvelukoulutusten palautteita:

"Hyviä käytännön esimerkkejä koulutuksen metodeina!
Hauskasti, innostuneesti ja rennon letkeästi läpivedetty koulutuspäivä.
Varsin osuvia oivalluksia "ihan oikeasta elämästä" ja palvelutilanteista,
joita ammattilaisemme päivittäin täällä työssään kohtaavat.
Herättää, pysäyttää ja laittaa miettimään asioita myös eri näkökulmista.
Keskustelua herättävä koulutustapa, ei liian ohjaava, -suora tai -tuomitseva.
Suosittelen!"


Juha Karhumäki
myymäläpäällikkö
Urheilu-Koskimies Oy / Lpr

 

"Helsingin kaupunginkirjastossa on menossa laaja palvelukulttuurin uudistamishanke ja olemme saaneet OHJAAMO:n avulla uusia näkökulmia asiakaspalveluun ja sen kehittämiseen. Palaute henkilökunnaltamme on ollut kauttaaltaan positiivista.  "Lämmin ilmapiiri, hyvä tunnelma, innostava, positiivinen, rento" - tässä adjektiiveja, miten draaman käyttöön perustuvaa koulutusta on kommentoitu."

Marja-Liisa Komulainen
va. kirjastotoimen apulaisjohtaja
Helsingin kaupunginkirjasto



  • Monesti itsellä hämärtyy kuva siitä, miten toimii asiakaspalvelutilanteessa ym. On hyvä nähdä ja kuulla erilaisia asiakaspalvelutilanteita draaman avulla ja tämän myötä arvioida niitä. Konkreettisempi tapa.
  • Asettaudun tämän jälkeen enemmän asiakaan asemaan
  • Asiakkaan ajatusten pohtiminen hyvä!
  • Draama tuo hauskuutta ja konkretisoi hyvin sudenkuoppia
  • Teillä on hyvät menetelmät
  • Mietin nyt tarkemmin minkälaisen kuvan annan itsestäni yleisöpalvelussa
  • Mietin entistä tarkemmin asiakkaan kohtaamista mahd. tasavertaisesti
  • Kouluttajat olivat mukavia ja ammattitaitoisia
  • Itse en pidä draamamenetelmistä, mutta ne sopivat asiakaspalvelukoulutukseen loistavasti
  • Herätti ajatuksi, että voisiko tehdä asiat vielä paremmin
  • Ilmapiiri oli loistava, kiitos pitäjien
  • Draamamenetelmät sopivat asiakaspalvelukoulutuseen. Niistä näkee joskus myös itsensä kuin oikein katsoo
  • Draaman avulla on helpompi hahmottaa tapahtumat ja tilanteet
  • Erittäin hyviä käytännön esimerkkejä
  • Koulutus ei niinkään antanut uutta vaan herätti huomaamaan että oli toimiessaan tehnyt asioita oikein
  • Sain ohjeita asiakaspalvelutilaisuuksiin ja asiakkaan ymmärtämiseen
  • Rento ja positiivinen ilmapiiri. Huumoripitoinen.
  • Yhteishenki nousi
  • Nyt tuntuu, että on sulateltavaa ja kohdattava ensimmäinen asiakas koulutuksen jälkeen.
  • Rento ilmapiiri, hyvät kouluttajat. Ketään ei pakotettu mukaan, mutta sai kuitenkin osallistua
  • Yleensä liian teoreettista. Tämä oli vapauttavaa
  • Menetelmät sopivat asiakaspalvelukoulutukseen erittäin hyvin. Tilanteet konkretisoituvat ja tunteetkin tulevat läpikäytyä
  • Tätä asiaa ei voi oppia luennoilla. Lisäksi paatuneille asiakaspalvelijoille draama on vapauttavaa ja irrottaa arjesta.
  • Lämpimät kiitokset hyvin valmistellusta sisällöstä. Tsemppiä tärkeään työhön.